Klasselog - Sikker fildeling

Anvend Sikker Fildeling i Aula til at samle observationer, dokumenter, beskeder o.l. knyttet til det enkelte barn eller en gruppe. Sikker Fildeling kræver to-faktorlogin og må derfor indeholde følsomme og fortrolige personoplysninger.

Notater i sikker fildeling kan kun ses af og deles med medarbejdere, men kan sendes via en besked til f.eks. forældre.

Filer i sikker fildeling må kun deles med medarbejdere, for hvem filen er relevant ift. vedkommendes opgaveudførelse.

Sikker fildeling erstatter den fysiske "elevens mappe". Fremadrettet opbevares følsomme og fortrolige notater om klasser og/eller elever i sikker fildeling.

Opstår der behov for at anvende en skabelon f.eks. ifm. udarbejdelse af en indstilling, kan dette gøres i Fællesdrev i skolens Google Drev. Når indstillingen er færdig, skal den via integrationen mellem Google Drev og Aula knyttes til en fil i sikker fildeling og derefter slettes i Googles Fællesdrev. Vær her opmærksom på, at filen i nogle tilfælde også skal journaliseres i SBSYS (af sekretær eller ledelse). For yderligere information om anvendelse af Fællesdrev, se "Medarbejdervejledning til anvendelse af Fællesdrev i Google", som er placeret under menupunktet Google Drev på hjemmesidens forside.